• Home
  • Over
  • Blog
  • Contact
Dieuwe van Groei Gericht, July 25 2022

Case Study: Autoruit Tint- en Blindeerspecialist

De Klant

De klant is een autoruit tint- en blindeerspecialist. Gezien de competitieve branche blijft de klant anoniem. De klant wilde graag opschalen in het aantal aanvragen dat hij ontvangt voor het tinten en blinderen van autoruiten. De klant heeft eerst zelf geprobeerd via een Smart Campaign van Google Ads. Toen dit na enkele maanden en vele honderden euro’s verder niets opleverde, heeft de klant besloten Groei Gericht in te schakelen. 

Marktanalyse

Met een speciale software brengen we alle concurrenten, hun advertenties én landingspagina’s in kaart. Dit levert een goudmijn aan waardevolle informatie op. Deze data passen we onder andere toe op de campagne en de landingspagina. 

Aanbod

De markt van het tinten en blinderen van auto’s is competitief. We hebben dus een onderscheidend aanbod geformuleerd n.a.v. de marktananalyse. Zonder een goed en onderscheidend aanbod zouden de advertenties teveel op die van concurrenten gaan lijken.

Campagne

De campagne wordt resultaatgericht ingesteld, kwaliteit boven kwantiteit. We zorgen er op deze manier voor dat klanten die écht op zoek zijn naar het tinten en blinderen van ramen de landingspagina bezoeken.

Landingspagina

Elke Google Ads campagne bij Groei Gericht krijgt een toegewijde en op maat gemaakte landingspagina. Hiervoor maken we gebruik van de beste landingspagina software op de markt. Deze op maat gemaakte landingspagina’s verhogen de kans op het krijgen van meer aanvragen. 

Anti-Klikfraude

Om te voorkomen dat het budget niet verspild wordt door concurrenten of bots, maken we ook gebruik van een anti klikfraude software. Dit zorgt voor schoner verkeer en vergroot de kans dat de bezoekers die de landingspagina bezoeken een aanvraag gaan indienen.

Calltracking

Dankzij calltracking software meten we elk telefoongesprek en kunnen we op zoekwoordniveau precies zien welke zoekwoorden aanvragen opleveren. Dit draagt bij aan het runnen van een succesvolle campagne.

Transparante Rapportages

De metingen voor een aanvraag zijn: chat gesprek, aanvraagformulier of een telefonische aanvraag. We hanteren transparante meetmethodes die zorgen dat je écht weet wat de campagne oplevert. Geen trucjes of andere cijfers die het resultaat mooier maken dan het daadwerkelijk is.

*Een conversie is een aanvraag.

Het Resultaat

Het resultaat is 22 nieuwe aanvragen in 30 dagen. Ondanks een klein budget hebben we mooie resultaten behaald. Er zijn inmiddels al veel auto's voorzien van getinte en geblindeerde ruiten. De campagne betaalt zichzelf ruim terug. De klant kan nu focussen op het binnenhalen van klussen en het groeien van zijn onderneming.

Geïnteresseerd in het krijgen van meer aanvragen voor jouw onderneming? Neem vrijblijvend contact op.

Written by

Dieuwe van Groei Gericht

Tags

Previous Het Belang van Uitsluitingszoekwoorden
Next Case Study: Auto Rijschool