• Home
  • Over
  • Blog
  • Contact
Dieuwe, August 15 2022

Case Study: Auto Rijschool

Klant: Rijschool.

Doel: Wekelijks nieuwe aanvragen ontvangen. 

Advertentiebudget: €500,-

De Klant

Het betreft een autorijschool met 4 instructeurs. De klant krijgt wekelijks nieuwe aanvragen, maar dit is niet voldoende om de planning op de gewenste bezettingsgraad te krijgen. Vaak krijgen rijscholen redelijk wat aanvragen binnen via mond-tot-mond reclame. Het nadeel hiervan is dat je geen controle hebt. De ene maand krijg je meer aanvragen dan de andere. Daarnaast willen zij graag niet hun zichtbaarheid en potentiële leerlingen verliezen aan concurrentie.

In eerste instantie hebben ze zelf een poging gedaan en een Google Ads smart campaign opgezet. Ze kwamen er al snel achter dat dit niet het gewenste resultaat opleverde. Ze hebben daarom besloten hun Google Ads campagne uit te besteden aan Groei Gericht.

Marktanalyse 

Met speciale software brengen we alle concurrenten, advertenties en landingspagina’s in kaart. Deze waardevolle informatie passen we vervolgens toe om een uniek en onderscheidend aanbod te bieden t.o.v. de concurrentie. Ook kijken we wat concurrenten goed doen en wat wij beter/anders kunnen doen om nieuwe leerlingen aan te trekken.

Data 

Door de ervaring die wij hebben met Rijscholen zijn we in staat waardevolle data hiervan direct te implementeren in de nieuwe campagne. Denk hierbij aan zoekwoorden die gegarandeerd nieuwe leerlingen opleveren. Ook Zoekwoorden die eigenlijk alleen maar advertentiebudget verspillen sluiten we direct uit. Hierdoor heb je als rijschool een maandenlange voorsprong in de campagne zodat er vliegende start wordt gemaakt.

Landingspagina

De klant heeft een website en deze is prima als visitekaartje. Om zoveel mogelijk aanvragen te genereren ontwerpen we een op maat gemaakte landingspagina. Dit is een toegewijde website pagina met als doel zoveel mogelijk aanvragen genereren. Hierbij maken we gebruik van de beste landingspagina software die op dit moment beschikbaar is.

Anti-Klikfraude

De rijschool branche is een competitieve markt. Om te voorkomen dat het budget niet verspild wordt door concurrenten of bots, maken we ook gebruik van een anti klikfraude software. Deze software blokkeert ongewenste bezoekers of bezoekers met verkeerde bedoelingen. Dit zorgt voor schoner verkeer en vergroot de kans dat de bezoekers die de landingspagina bezoeken een aanvraag indienen. 

Calltracking

Dankzij calltracking software meten we elk telefoongesprek en kunnen we op zoekwoordniveau precies zien welke zoekwoorden aanvragen opleveren. Ook kunnen we telefoongesprekken van de call-extensie meten. Dit draagt bij aan het runnen van een succesvolle campagne. 

Transparante Rapportages

De metingen voor een aanvraag zijn: chat (optioneel), aanvraagformulier of een telefonische gesprek. We hanteren transparante meetmethodes die zorgen dat je écht weet wat de campagne oplevert. Geen trucjes of andere cijfers die het resultaat mooier maken dan het daadwerkelijk is. 

Het Resultaat

In 30 dagen zijn er in totaal 63 unieke aanvragen en contactmomenten gegenereerd door de campagne. Dit met een kosten per aanvraag van maar 8,-.

 *43 aanvragen gemeten door Google Ads + 20 aanvragen via de call extensie (niet meetbaar door Google).

Geïnteresseerd in het krijgen van meer leerlingen voor jouw rijschool? Neem vrijblijvend contact op. 

Written by

Dieuwe

Tags

Previous Case Study: Autoruit Tint- en Blindeerspecialist
Next Marketing voor Rijscholen